TÁBORNICKÉ PALAČINKY

Neznám nikoho, kdo by neměl rád palačinky. Myslím, že při cestování je každý z nás odkázaný na
všemožné alternativy ovesných kaší a každý z nás dospěje do bodu, kdy už kaši nemůže ani vidět. Možná to zní nesmyslně, ale i na cestách si klidně můžete dát ke snídani palačinky. Nejlepší na tom všem je, že dobře chutnají a k tomu všemu jsou plné bílkovin, tudíž zasytí a dodají našemu tělu spoustu živin! A na cestách živiny potřebujeme dvojnásob! Tak do toho, není to nic těžkého.

přispěla Helena Černá

Na jednu porci, pro jednoho sportovce budete potřebovat:

  •  2 vejce
  •  2 polévkové lžíce pudinku (s oblíbenou příchutí-maliny, vanilka, kakao…)
  • 4 polévkové lžíce jemných ovesných vloček
  • 4 polévkové lžíce vody
  • milovníci sladkého, mohou přidat i trochu cukru
  • olej na osmahnutí (řepkový je na smažení nejlepší)

Příprava

  1. V menším ešusu si smícháme veškeré suroviny.
  2. Poté ve větším ešusu rozpálíme olej a vylijeme na něj tolik těsta, aby pokrylo dno ešusu. Možná se vám bude zdát, že se       palačinka rozpadne, ale nebojte se! Vajíčka během smažení ztuhnou a palačinka půjde pěkně obrátit. 
  3. Hotové palačinky ozdobíme ovocem, oříšky či jinými mňamkami co máme sebou. Fantazii se meze
    nekladou. Každopádně já osobně si je vždycky vylepším čokoládou.

Co nám dají

  • Vejce – jsou komplexním zdrojem aminokyselin. Naše tělo je potřebuje jak na regeneraci, tak na tvorbu svalů.
  • Ovesné vločky – jsou bohatým zdrojem vlákniny tvořená β-glukany, které stimulují růst a aktivitu tělu potřebných střevních bakterií. Tyto bakterie zajišťují správné vstřebávání živin a pokrývají střevní epitel, čímž brání usídlení cizorodých (tělu škodlivých) bakterií.

  • Řepkový olej – Díky rafinaci je olej zbaven látek, které by se během smažení měnily na tělu škodlivé látky. Rostlinné oleje obsahují také fytosteroly, tedy látky snižující hladinu LDL (škodlivého) cholesterolu.

  • Čokoláda – Obsahuje polyfenoly, což jsou látky s antioxidačním účinkem. Kakao obsažené v čokoládě má také příznivý vliv na naše cévy (rozšiřuje cévy a také zabraňuje vzniku sklerotických plátů, které snižují průchodnost cév). 

    Sportovci by měli kousek kvalitní hořké čokolády zařadit do svého každodenního jídelníčku.

    Pozor! Není čokoláda jako čokoláda!
    Při nákupu čokolády by jsme se měli kouknout na složení. Sáhněte po čokoládě obsahující kakaové máslo. Vyvarujte se čokoládám, které obsahují palmový tuk, ztužené rostlinné tuky apod.
    Výhodou pravého kakaového másla není jen složení, ale i jeho konzistence (při pokojové teplotě je stále tuhé). Čokolády obsahující jiné rostlinné tuky se mnohem snadněji roztečou, což na cestách tedy rozhodně nechceme.

     

  • Oříšky – jsou bohatým zdrojem hořčíku. Při nadměrné nadváze bychom měli dbát na správný příjem hořčíku. Zamezíme tak nepříjemným svalovým křečím. A pomocí oříšků ho do těla dostaneme v tělu přirozené formě.

    Volba je tedy jasná! Pokud seženete vajíčka, rozhodně si je udělejte!

Statistika

ČAS PŘÍPRAVY

15 MIN

ČAS VAŘENÍ

5 MIN

POČET PORCÍ

CENA ZA PORCI

20-40 KČ

Komentáře

ZŮSTAŇME V KONTAKTU

Chceš-li od nás 1x za 8 týdnů zprávu o nových reportech, příbězích, recenzích.., 

Nechte nám na sebe kontakt. Díky!

Na email jsme ti zaslali email k potvrzení registrace